חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין צבאי מטפל במקרים רבים שבהם החיילים ביחידות השונות ביצעו סוגים שונים של עבירות סמים. כל עבירה מסוג זה היא עבירה פלילית שמובילה לכתב אישום, להתדיינות משפטית בבית הדין הצבאי ולעונש כבד.

עורך דין צבאי סמיםשימוש בסמים בצבא

השימוש והסחר בסמים תופסים תאוצה וניכרת עליה בממדי אחזקת הסם והסחר בו בקרב החיילים לעתים קרובות שימוש בסמים בצבא הוא סוג של בריחה מהמציאות לאור אורח החיים החדש שקשה לחיילים להסתגל אליו.

חייל הנתפס על אחד מהסעיפים הקשורים לנושא הסמים כמו שימוש בסמים לצריכה עצמית, שידול קטין לצריכת סמים או סחר בסמים נלקח למעצר צבאי על שימוש בסמים.

עורך דין צבאי  המתמחה בניהול תיקי סמים

עורכי דין שיקבלו היתרים מיוחדים לפעול בבתי דין צבאיים, מכירים מערכת מסועפת וייחודית זו לאורכה ולרוחבה ולכן הם אלה שיתנו ייעוץ והכוונה לחיילים שנקלעו לבעיה אקוטית מסוג זאת. הם חייבים לנקוט אסטרטגיה הנכונה כדי ליצור מצב שבו החייל ייצא במינימום נזקים.

כל כתב אישום צבעי מפעיל באופן אוטומטי גם פתיחת תיק פלילי לחייל. מדובר בכתם שילווה את החייל לאורך שנים רבות ובמקרים רבים יחסום בפניו בעתיד אפשרויות בתחומים מגוונים.

עורך דין צבאי סמים מנסה בשלב הראשון לעשות כל שניתן כדי שלא ייפתח תיק פלילי נגד החיל. הוא מציע כמה דרכים תוך הדגשת אישיותו של החייל, במיוחד אם מדובר בחייל שהוא בעל רקורד חיובי.

המטרה היא למנוע הגעה לבית דין צבאי שימוש בסמים כיוון שמדובר בחוויה לא נעימה שהחייל יזכור כל ימי חייו ולכן עורך דין צבאי סמים מנסה לחסוך את החוויה הזו ומציע פשרה על פי פרטי המקרה ודרגת החומרה שלו.

אם מדובר במקרה מורכב שקדמה לו חקירה של מצ"ח שהובילה לתוצאות אמת קשות, יוביל עורך הדין הצבאי את המהלך בבית הדין הצבאי כך שיוצגו עדויות אופי שיקטינו בשלב פסיקת הדין את עונשו של החייל.

העונשים הצפויים לחייל בגין שימוש בסמים בצבא

כל חייל שהואשם והגיע לבית דין צבאי שימוש בסמים עלול להישלח לתקופת מאסר שאורכה ייקבע על פי כמות הסמים שנתפסה ברשותו של החייל.

רישום פלילי שהוא אחת מתוצאות כתב האישום יוצר רישום בעל השלכות ארוכות טווח כמו אי קבלת רישיון נהיגה ורישיון לשאת נשק, ויזה לארה"ב או לעבוד בשירות המדינה.

חייל שנתפס על עבירת סמים לא יוכל לקבל קידום כמקובל בצבא, במקרים מסוימים הקידום יעוכב, הוא עלול להיות מורד בדרגה, יש מקרים שידיחו אותו מיחידה מסוימת, יודח כליל מהצבא או יאבד את רישיון הנהיגה הצבאי.

לאור כל זאת שימוש בסמים בצבא מחייב את גיוסו של עורך דין צבאי סמים שיסייע בידי החייל לצאת מהמצב אליו נקלע כמו שחרור ממעצר והפעלת הדרכים המשפטיות הנכונות והמועילות ביותר כך שלא תהיינה השפעות של הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך.

סוגי הסמים הנצרכים ביותר בתקופת הסדיר 

 

על פי הפסיקה מפברואר 2018 , לא יועמד לדין חייל שביצע עבירת סמים קלים שהיא חד פעמית.

 

דוגמאות לפסקי דין בנושא החלטות בית דין צבאי שימוש בסמים

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4875170,00.html

 

חקירות מצ"ח

חיילים שנתפסים בחשד כי צרכו סמים, נחקרים על ידי שוטרי משטרה צבאית בשיטות חקירה שונות ומתוחכמות.

חייל החשוד בשימוש או סחר בסמים נעצר עד תום ההליכים בבית הדין הצבאי. לאחר שהוכח כי אכן הוא ביצע את העבירה המיוחסת לו, הופך הוא מחשוד לנאשם.

סוגי הענישה בצ.ה.ל:

בתום הדיון המשפטי פוסקים השופטים מה יהיה העונש של החייל, יש כמה אופציות:

הורדה בדרגה

בית הדין הצבאי רשאי להוריד את החיל בדרגה אחת או כמה דרגות על פי שיקולו כולל הורדה מדרגה גבוהה מאד לדרגת טוראי.

פסילת רישיון נהיגה צבאי ואזרחי

אחד מהעונשים שמטיל בית הדין הצבאי בגין אחזקת סמים ועבירות פליליות אחרות הוא שלילת רישיון נהיגה הן אזרחי והן צבאי לנוכח חומרת המקרה ולאו דווקא בגלל עבירות תחבורה, או לחילופין פסילה על תנאי של הרישיונות הללו.

קנס

על חייל חובה האמור לשלם קנס כספי למדינה, מוטל קנס השווה לשתי משכורות של טוראי.

פיצויים

תשלום פיצויים מועבר לנפגע העבירה (כמו שידול קטין לצריכת סמים) . הסכום המקסימלי במקרה זה הוא ערכן הכספי של עשר משכורות טוראי.

מאסר בפועל

מאסר בכלא צבאי, אסיר שנידון לתקופת מאסר ארוכה במיוחד ישובץ באחד מבתי הכלא האזרחיים בפיקוח שירות בתי הסוהר.

מאסר על תנאי

זוהי אזהרה לתקופה שאורכה ייקבע מראש. אם הנאשם ייתפס בפרק זמן זה כשהוא מבצע עבירה זהה שוב, יוטל עליו העונש שנקבע מראש או חלקו, על פי החלטת השופטים.

עבודות שירות

חלופה למאסר, בדרך זו מבצע האסיר עבודות שונות בבסיס כמו שמירה, ניקיון, עבודות מטבח ועוד לאורך כל פרק הזמן שנקבע לו.

בתי כלא צבאיים

קיימים בישראל כמה בתי כלא צבאיים:

 

זקוקים לייעוץ או ייצוג משפטי? עדיף לעשות זאת עם עורך דין מנוסה , בקיא בתחום ובנישה שלו. מוזמנים לקרוא על עורכי הדין שלנו וליצור קשר.
בהצלחה!

תחומי התמחות

לקבלת ניוזלטר

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו