חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שכר טירחה עורך דין תאונות עבודה – כמה אחוזים לוקחים בתביעות תאונות עבודה?

שכר טירחה עורך דין תאונות עבודה

כמה אחוזים גובה עורך דין תאונות עבודה?
כמה גובים עבור תביעת תאונת עבודה?

תאונת עבודה מוגדרת כתאונה שהתרחשה במהלך העבודה, בשטח המפעל למשל. תאונת דרכים שאירעה בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה הביתה, תוגדר גם כן כתאונת עבודה. החוק בישראל מגביל שכר טירחה עורך דין תאונות עבודה, עבור ייעוץ וייצוג מול הביטוח הלאומי.

מהו גובה שכר הטירחה המותר בחוק?

גובה שכר טירחה עורך דין תאונות עבודה מוגבל בתביעה לקבלת קצבת נכות ולקבלת מענק נכות לנפגעי עבודה. עורך דין לא יכול לגבות סכום גבוה מהמותר בחוק, גם אם המבוטח מסכים לכך מכיוון שברצונו למצות את זכויותיו.

חשוב לציין כי גובה שכר טירחה עורך דין תאונות עבודה, מותנה בהצלחת התביעה, ואם התובע נפטר, רק במקרים מסוימים ייגבה שכר טירחה מיורשיו.

כמה אחוז לוקח עורך דין תאונות עבודה?

חישוב גובה שכר טירחה עורך דין תאונות עבודה, מושפע מכמה גורמים, ביניהן גובה הגמלה בפועל, היקף הטיפול הנדרש, סוג הטיפול בתביעה ועוד. עורך דין אשר מייצג תובע מול ועדה רפואית למשל, לא יקבל את אותו גובה שכר טרחה של עורך דין מייעץ בלבד.

 

שכר טירחה עורך דין תאונות עבודה מורכב ממספר גורמים:

  • פתיחת תיק – 800 שקלים, משולמים בכל מקרה.

 

  • שכר טרחה הנקבע באחוזים מהקצבה שניתנת לתובע, ישולם רק לאחר שיתחיל לקבל בפועל את הקצבה מהביטוח הלאומי.
  • תוספת של עד 800 שקלים לשכר הטרחה, במקרה בו נקבעה קצבה של פחות מ-1200 שקלים בחודש, לתובע.

 

אז כמה אחוז גובה עורך דין תאונות עבודה?


שכר טירחה מירבי ללא ייצוג בוועדות רפואיות, בוועדת ערר או בית דין לעבודה הוא 11.25% מהקצבה + פתיחת תיק, או 13% אם התובע קיבל מענק גמלה+ דמי פתיחת תיק.

 

אם עורך הדין מייצג את התובע בוועדות רפואיות, בוועדת ערר או בית דין לעבודה, החוק מאפשר לגבות שכר טרחה בגבוה של 15.75% מהקצבה, או עד 16% מגמלה מסוג מענק + דמי פתיחת תיק.

 

יש לוודא כי עורך הדין מנוסה בייצוג מול הביטוח הלאומי במקרה של תאונות עבודה, על מנת למצות באופן הטוב ביותר את הזכויות של התובע.

זקוקים לייעוץ או ייצוג משפטי? עדיף לעשות זאת עם עורך דין מנוסה , בקיא בתחום ובנישה שלו. מוזמנים לקרוא על עורכי הדין שלנו וליצור קשר.
בהצלחה!

תחומי התמחות

לקבלת ניוזלטר

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו