חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם תאונת אופניים חשמליים היא תאונת דרכים?

תאונת דרכים, על פי ההגדרה הקבועה בחוק, היא "מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה; יראו כתאונת דרכים גם מאורע שאירע עקב התפוצצות או התלקחות של הרכב, שנגרמו בשל רכיב של הרכב או בשל חומר אחר שהם חיוניים לכושר נסיעתו, אף אם אירעו על-ידי גורם שמחוץ לרכב, וכן מאורע שנגרם עקב פגיעה ברכב שחנה במקום שאסור לחנות בו או מאורע שנגרם עקב ניצול הכוח המכני של הרכב, ובלבד שבעת השימוש כאמור לא שינה הרכב את ייעודו המקורי".

לאור ההגדרה הזאת, על מנת לקבוע אם תאונת אופניים חשמליים היא תאונת דרכים שצריך להתייחס אליה בדיוק כמו שמתייחסים לתאונה בה היו מעורבים כלי רכב אחרים, יש לקבוע אם אופניים חשמליים מוגדרים כרכב מנועי.

האם אופניים חשמליים נחשבים לרכב מנועי?

למרות שעד היום אירעו לא מעט מקרים בהם רוכבי אופניים חשמליים היו מעורבים בתאונות בין אם בגין פגיעה שספגו מכלי רכב אחר או בגין התנגשות, עדיין אין החלטה ברורה בנושא. יש שופטים אשר קבעו שאופניים חשמליים הם רכב ממונע לכל דבר ולכן ההתנהלות לגביהם צריכה להיות ממש כמו התנהלות בתאונת דרכים שהיו מעורבים בה כלי רכב מסוגים אחרים, וישנם שופטים שפסקו כי אופניים חשמליים אינם עונים על ההגדרה של רכב מנועי ולכן לא ניתן להתייחס למקרה של תאונה כפי שמתייחסים לתאונת דרכים שבה היו מעורבים רכבים מנועיים אחרים.

בגלל העובדה שההגדרה לא לגמרי ברורה, בכל מקרה של תאונה שהיו מעורבים בה אופניים חשמליים, חשוב מאוד להסתייע בעורך דין המתמחה בתחום של תאונות דרכים ואשר יש לו ניסיון בטיפול במקרים רבים של תאונות אופניים חשמליים. עורך דין כזה יוכל לתת לכם את כל המידע הנדרש על מנת לדעת אם אתם יכולים להגיש תביעה או אם יכולים להגיש תביעה נגדכם, ובמידה שתחליטו להתחיל בתהליך משפטי – ילווה אתכם ויסייע לכם לקבל את המגיע לכם.

לסיכום:

ההגדרה של תאונת אופניים חשמליים כתאונת דרכים לכל דבר עדיין לא הושלמה. לכן, בכל מקרה של מעורבות בתאונה כזאת, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום. נסיעה טובה ורק בריאות!

לייעוץ משפטי לאחר מעורבות בתאונת דרכים עם אופניים חשמליים

לחצו כאן להשארת פרטים ועורך דין ייצור עמך קשר בהקדם

זקוקים לייעוץ או ייצוג משפטי? עדיף לעשות זאת עם עורך דין מנוסה , בקיא בתחום ובנישה שלו. מוזמנים לקרוא על עורכי הדין שלנו וליצור קשר.
בהצלחה!

תחומי התמחות

לקבלת ניוזלטר

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו