חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השלכות משפטיות של חשיפת בגידה

בגידה היא מעשה חמור תמיד, אולם פעמים רבות הוא מעשה שנעשה על מנת לאותת לצד הנבגד שמשהו לא עובד כמו שצריך בקשר. אם מתייחסים אליה בצורה הנכונה ויודעים לטפל בה – לא חייבים להגיע למצב של גירושין, אולם אם מדובר במצב שבו כבר כלו כל הקיצין ואי אפשר לתקן – גם בחירה בגירושין היא פתרון אפשרי. רגע לפני שמחליטים מה לעשות, חשוב להבין לעומק מהן ההשלכות המשפטיות של בגידה, ולמה זכאי או לא זכאי הצד שבגד.

חשיפת בגידה – הצד הטכני

ראשית, אם אתם חושדים שבן או בת הזוג שלכם בוגדים, אתם צריכים שתהיינה לכם הוכחות ברורות לכך. הדרך הטובה ביותר להשיג ראיות כאלה (או, לחלופין, להפריך את חשדכם), הוא לשכור את שירותיו של חוקר פרטי המתמחה בתחום של איתור בוגדים. חוקר פרטי כזה ידע בדיוק כיצד להתחקות אחר שיחות ופעולות של הצד החשוד בבגידה, ואם אכן יש דברים בגו – ידע להמציא עבורכם את ההוכחה הרצויה.

היה והוכח שבן/בת זוגכם אכן בוגדים, חשוב שתדעו את ההשלכות המשפטיות על פי החוק בישראל.

  • רכוש – בחוק הממון הנהוג במדינת ישראל, אין כל התייחסות לגורם לפירוק הנישואין. משמעות הדברים היא, כי גם אם הגורם לפרידה הוא בגידה – זכויותיו של הצד הבוגד בכל הנוגע לרכוש נשמרות. בהקשר זה חשוב לציין, כי על פי הדין העברי הקדום – בעל יכול היה לנשל את אשתו מחלקה ברכוש המשותף והיא היתה מקבלת רק את מה שנשאר מהנדוניה שהביאה איתה. לעומת זאת ועל פי אותו דין ממש – גבר שבגד לא היה מנושל מחלקו ברכוש המשותף. כפי האמור לעיל היום נוהגים בישראל על פי חוק הממון ולא משנה אם הגבר או האישה הם אלה שבגדו, אולם מכיוון שיש בתי דין רבניים שלא פועלים על פי חוק זה – כדאי, כצד הבוגד, לקבל ייעוץ משפטי כמה שיותר מהר.

עוד חשוב לציין בהקשר זה, כי חובות שנוצרו כתוצאה מהבגידה אין דינם כחובות משותפים, ולכן מי שצריך להחזיר אותם הוא הצד הבוגד בלבד.

  • משמורת ילדים – על פי החוק בישראל המשמורת על הילדים נקבעת אך ורק על פי טובת הילדים ולא על פי שיקולים חשיפת בגידהאחרים. לכן, גם אם אישה בגדה בבעלה והם מחליטים להתגרש – היא לא מפסידה באופן אוטומטי את זכותה למשמורת על הילדים, ממש כמו שגבר אינו מפסיד את זכותו להסדרי ראייה. לעומת זאת, אם הצד הנבגד מצליח להוכיח שכתוצאה מהיותו של הצד הבוגד מעורב בפרשיית אהבים חדשה הוא מזניח את ילדיו ולא מספק להם השגחה מתאימה או לא משקיע בהם זמן – ייתכן כי בית המשפט יחליט שאותו צד לא יכול להיות משמורן או יכול להיות רק באופן חלקי.
  • מזונות – על פי החוק בישראל, אישה שבגדה בבעלה אינה זכאית לקבל מזונות אישה. לעניין זה חשוב לציין שלושה סייגים:
  • על מנת לשלול את זכותה של אישה לקבל מזונות חייבים להוכיח בגידה באופן שאינו משתמע לשתי פנים.
  • בית הדין הרבני פחות סלחני לנשים שבגדו, אולם יש מקרים בהם אישה כן תוכל לקבל מזונות למרות שבגדה על פי פסיקה של בית הדין לענייני משפחה.
  • ישנם מצבים נוספים בהם אישה לא זכאית לקבל מזונות, כמו למשל מצב שבו יש לה עבודה קבועה. במצב כזה אין בכלל משמעות לנושא הבגידה.

עוד חשוב לציין, כי בגידה לא פוגעת בזכותה של האישה לקבל מזונות עבור הילדים המשותפים של בעלה ושלה.

  • כתובה – אישה שבגדה מאבדת את זכותה לקבל את כתובתה.

לסיכום – חשיפת בגידה היא מצב לא נעים המחייב התייחסות. על מנת להגיע להחלטה המיטיבה ביותר עבור הבית והילדים, כדאי מאוד להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום דיני המשפחה ולקבל ממנו ליווי צמוד עד להגעה להסכם כזה או אחר וכמובן כאשר מחליטים לסיים את הקשר באמצעות גירושין.

זקוקים לייעוץ או ייצוג משפטי? עדיף לעשות זאת עם עורך דין מנוסה , בקיא בתחום ובנישה שלו. מוזמנים לקרוא על עורכי הדין שלנו וליצור קשר.
בהצלחה!

תחומי התמחות

לקבלת ניוזלטר

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו