חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעה וקבלת פיצויים במקרה של רשלנות רפואית

לאחרונה חלה עלייה משמעותית של מספר התביעות המוגשות לבתי המשפט בגין רשלנות רפואית של גורמים רפואיים שונים כמו קליניקות מקצועיות, מטפלים אלטרנטיביים, רופאים ובתי חולים שבהם טוען המטופל כי נגרמו לו נזקים בסדרי גודל שונים.

מי רשאי לתבוע בגין רשלנות רפואית

המטופל הטוען כי נגרם לו נזק בקנה מידה כלשהו עד נזק בלתי הפיך, הוא זה שתובע את הגורם הרפואי הרלוונטי. במקרה שאדם זה נפטר עקב המקרה, התובעים הם בני משפחתו בדרגה ראשונה שהם גם היורשים החוקיים שיקבלו כספים אם תתקבל הכרעה על כך בבית המשפט.

מהי תביעת רשלנות רפואית

תביעת רשלנות מקצועית נובעת מפעולה של צוותי הרפואה או של אחד מהם שגררה השלכות חמורות. לעיתים מדובר ברופא שנחשף לסימפטומים מסוימים של מטופל אך האבחנה שלו הייתה שגויה וגרמה לאי קבלת הטיפול הנדרש ולהידרדרות במצבו הרפואי. אבחון שגוי גם גורם להמלצה לשימוש בתרופות או לביצוע בדיקות שאינן רלוונטיות כלל והמטופל אינו זוכה לקבל את הטיפול הרפואי האקוטי לו הוא זקוק כדי לשפר את מצבו הרפואי.

לחולים רבים מבוצעות טעויות שונות בעת ביצוע ניתוחים. הטעויות הללו יכולות להיות ביצוע ניתוח מיותר או גרימת נזק לאיברים אחרים במהלך הניתוח.

גורם רפואי שבוחן תוצאות של בדיקות הדמיה מגיע לעיתים למסקנות שגויות שמובילות לכך שהחולה אינו מאובחן כבעל גידול סרטני ולכן אינו מקבל טיפולים מהותיים כמו כימותרפיה, הקרנות או ניתוח אקוטי. אי גילוי הבעיה האמתית בבדיקת הדמיה יוצרת מצב שלא עוצרים את המחלה בזמן, דבר שהוא נזק בלתי הפיך. כשמגלים את המחלה בשלב מאוחר יותר, לעיתים כבר מדובר בשלב סופני שאינו מותיר תקווה רבה לחולה.

הכנת תביעת רשלנות מקצועית

מי שמחליט להגיש תביעה, מכין את המסמכים הרלוונטיים הכוללים את כל הדוחות מהביקורים אצל הרופא, במרפאה או בבית החולים, העתקים של צילומי בדיקות שונות, סיכומים של ימי אשפוז וביקורים בחדרי מיון. עיון במסמכים באופן כרונולוגי מציג את השתלשלות העניינים במקרה זה אצל כל אחד מהגורמים הרפואיים ובכל נקודת זמן. החולה ישים את האצבע על נקודת האל חזור, זו שגרמה לכך שהתהליך הדרדר עקב הטיפול הלא מקצועי.

בחירת עורך דין לצורך הגשת תביעת רשלנות רפואית

תביעת רשלנות מקצועית היא תביעה מורכבת ולא פשוטה המצריכה גיוס עורך דין מיומן ביותר בתחום ספציפי זה, אדם אמין שעוסק בכך כבר שנים רבות ומודע לאופן הנכון בו יש לנהל תיק זה כדי לזכות בו. לכן החולה מאתר עורך דין המותיר עליו רושם מקצועי המגובה ברזומה עשיר של ניהול תיקים בתחום זה מול בתי חולים שונים בארץ, רופאים, קליניקות העוסקות בתחומים רפואיים ואסתטיים שונים. המטופל בוחר בעורך דין אנושי, ובעל רגישות שנראה לו שלאור הניסיון הרב שלו ינהל את התיק המשפטי ביד רמה ויוצאת דופן, עד סיומו של ההליך המשפטי בהצלחה.

שלבי התביעה במקרי רשלנות רפואית

בשלב הראשון עורך הדין לומד את התיק, מבין את המקרה מתחילת הסאגה ועד היום. המטופל מסביר לו את הנושא לפרטי פרטים, על כל היבטיהם ועל ההשלכות שנוצרו עקב הטיפול הלוקה בחסר.

לאחר קבלת מלוא המידע, עורך הדין מחליט על האסטרטגיה הנכונה שעל פיה יפעל בתיק זה כדי ליצור את האפקט הנכון, לעורר את ההבנה של השופטים לחומרת המקרה ולמלוא ההשלכות המשפיעות על חיי היום יום של החולה.

כדי לגבות את המידע, מזמין עורך הדין במקרים רבים גם חוות דעת מקצועיות של עדים מומחים שדעתם מקובלת על בית המשפט. חוות הדעת הללו מחזקות את דברי המטופל ועורך דינו ומוכיחות ללא ספק כי מדובר במקרה של כשל רפואי.

עורך הדין מכין את כתב התביעה המנומק וקובע את סכום התביעה הכספית.

תחשיב הנזק הכספי מחושב על פי כמה פרמטרים:

הפיצוי הכספי שאמור לקבל החולה אמור לכסות את מלוא העלויות של טיפולים רפואיים שלהם הוא יזדקק כעת ובעתיד, הוצאות נלוות כמו מטפל בבית, מכשור רפואי, תרופות ספציפיות, עלויות של נסיעות למרכזים רפואיים, נזקים נפשיים, סבל וכאבים, עלויות מעבר לדירת קרקע עקב בעיות ניידות ועוד.

אחת הנקודות המהותיות היא אובדן כושר ההשתכרות, אם הנזק יצר מצב בו החולה אינו מסוגל לחזור למקום עבודתו ולתפקד כפי שהתנהל עד יום המקרה, מחשבים את סך המשכורות שהיה תביעת רשלנות רפואיתאמור להרוויח עד יציאתו לפנסיה. אם מדובר באדם מבוגר מדובר בכמה שנים אך אם מדובר באדם צעיר שכל חייו היו לפניו, מדובר בתחשיב של כל המשכורות, בתוספת חישובים של משכורות גבוהות בחלק מהשנים כי קיימת סבירות שעם השנים הוא היה מקודם לתפקיד בכיר יותר שהמשכורת בו גבוהה הרבה יותר. כמו כן חישובי ההפרשות לפנסיה ולחסכונות פנסיוניים נוספים.

מטרת הפיצוי הכספי

אי אפשר להחזיר את גלגל הזמן אחורה ואם במצבו של המטופל לא צפויה הטבה לאור חומרת המקרה לפחות שיקבל פיצוי כספי. המטרה שהחולה יזכה לחיים נוחים ומכובדים ככל האפשר בשנים שנותרו לו לחיות(,)וכך הוא יוכל לממן באמצעות הכספים הללו את כל הצרכים הרפואיים.

ביטוח אחריות מקצועית

כל מי שעוסק בתחום הרפואה, מפעיל ביטוח אחריות מקצועית המכסה אותו במקרים מסוג זה. כשהתיק מגיע לבית המשפט ההתנהלות היא מול עורכי הדין של חברת הביטוח שעושים כל שניתן כדי לא לשלם בגין הנזק מתוך החבות שלהם ועל פי תנאי הפוליסה שהופעלה עבור כל רופא, קליניקה או בית חולים.

עלויות של התנהלות משפטית

עורכי הדין המגישים תביעת רשלנות מקצועית בגין נזקי גוף מקבלים בדרך כלל את שכרם שהוא נגזרת מסך הפיצוי הכספי שיקבל החולה על פי החלטת בית המשפט.

אם לדוגמה, בית המשפט יכריע שהסכום שיועבר למטופל הוא 1 מיליון ₪, יקבל עורך הדין מתוך סכום זה סכום הנע בין % 20 – % 30 על פי אחוז התשלום שנקבע בין הצדדים בתחילת הדרך. במקרה זה הסכום ינוע בין 200.000 ₪ ל – 300.000 ₪.

בנוסף לכך, על הלקוח לשלם אגרות שונות לבית המשפט שעלותן נעה בין מאות לאלפי שקלים ולשאת בהוצאות של עלות חוות הדעת של עדים מומחים כמו רופאים,מומחי הדמיה וכו'.

זקוקים לייעוץ או ייצוג משפטי? עדיף לעשות זאת עם עורך דין מנוסה , בקיא בתחום ובנישה שלו. מוזמנים לקרוא על עורכי הדין שלנו וליצור קשר.
בהצלחה!

תחומי התמחות

לקבלת ניוזלטר

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו