חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שכר טירחה בתביעות רשלנות רפואית – כמה אחוזים לוקח עורך דין רשלנות רפואית?

שכר טירחה עורך דין בתביעות רשלנות רפואית

כמה אחוזים לוקחים בתביעות רשלנות רפואית?

אחד הנושאים הנשאלים בתחום של רשלנות רפואית הוא כמה אחוזים לוקח עורך דין רשלנות רפואית. באופן כללי, נושא שכר הטירחה נתון למשא ומתן בין העורך הדין לאדם אותו הוא מייצג, אבל במקרים מסוימים, חשוב להדגיש, החוק כן מתערב. למשל, במשפט פלילי, אי אפשר על פי חוק להתנות את שכר הטירחה במידת ההצלחה של התביעה.

שכר טירחה מינימלי בהתאם להוראות לשכת עורכי הדין

בתחום הרשלנות הרפואית והנזיקין, אגב, כן נהוג לתלות שכר טירחה עורך דין רשלנות רפואית, באחוזי ההצלחה של התביעה. במקרים אחרים, ישנן המלצות לא מחייבות מטעם לשכת עורכי הדין בישראל. אחד התחומים בהם לשכת עורכי הדין כן החליטה לקבוע תעריך שכר טרחה מינימאלי הוא בדיני הנזיקין, כולל במקרים של רשלנות רפואית.

 

אז כמה אחוזים לוקח עורך דין רשלנות רפואית?

 

שכר טירחה עורך דין רשלנות רפואית הוא בדרך כלל אחוז מסוים מסכום הפיצוי שנפסק. לשכת עורכי הדין ממליצה על תעריף מינימאלי של 10%, אך חשוב לציין כי זהו לא התעריף המקובל היום בשוק.

במשרדים הגדולים והמובילים בארץ, בתחום של רשלנות רפואית, מדובר על כ- 25%-30% + מע"מ מסך הפיצוי שהתקבל נטו, כשכר טירחה.

הנה סיפור מעניין. לקוח הגיש תביעה נגד עורך דינו בשל אי הסכמה לגבי חישוב שכר הטרחה. הלקוח טען כי הם סיכמו על 20% מסכום הפיצוי, עורך הדין טען שיש להוסיף לסכום זה גם את ההוצאות שפסק בית המשפט. בית המשפט אשר דן בסוגייה של שכר הטרחה המקובל בתביעות נזיקין, הגיע למסקנה כי אמנם לא קיימת הוראת חוק שמתייחסת לגובה שכר הטרחה במקרים כאלו, וניתן חופש לצדדים לקבוע ביניהם, אך כן יש לשמור על סכום שאינו מופרז. סכום מופרז יכול להיות למשל 50% ומעלה.

התובע במקרה הזה טען כי הוא רומה על ידי עורך הדין, שלא הבהיר לו כראוי את תנאי ההעסקה. בית המשפט קבע כי מדובר בטעות בכדאיות העסקה (חוק החוזים), ושהחוזה לא מבוטל בעקבות זאת. טענות התובע לא התקבלו, סכום הפיצוי תלוי במידה רבה במידת השקעתו של עורך הדין, ובמקרה הזה הצליח עורך הדין להשיג ללקוח סכום פיצוי גבוה מאוד.

 

 

זקוקים לייעוץ או ייצוג משפטי? עדיף לעשות זאת עם עורך דין מנוסה , בקיא בתחום ובנישה שלו. מוזמנים לקרוא על עורכי הדין שלנו וליצור קשר.
בהצלחה!

תחומי התמחות

לקבלת ניוזלטר

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו