חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין משפחה

עו"ד משפחה

על פי חוקי המשפט בישראל, דיונים בתביעות בגין סכסוכים משפטיים שונים מתנהלים בבתי הדין הרבניים או בבית המשפט לענייני משפחה ולא בערכאות המשפט הכלליות. 
בדף הבא תמצאו מידע רלוונטי שיעזור לכם לקבל החלטה בנושא המשפחה

בתי הדין הרבניים ובית המשפט לענייני משפחה יכולים לחרוג מדיני הראיות ומסדרי הדין ולתת פרשנויות אחרות לחוקים הקיימים אם המצב מחייב כך, ולכן הם ערכאות נפרדות עם כללים נפרדים. אילו דינים נכללים תחת הקטגוריה "דיני משפחה", מה תפקידו של עורך דין משפחה בישראל ומה כדאי לדעת לפני שפונים אליו? כל הפרטים – במאמר שלפניכם.

קטגוריית דיני משפחה

תחת המושג דיני משפחה נכללים נושאים רבים, ביניהם:

נישואין

גירושין

• משמורת ילדים • הסדרי ראייה • מזונות ילדים ומזונות אישה • חלוקת רכוש • פירוק שיתוף בדירת מגורים

הסכמי ממון

הגירה

פונדקאות

מזונות

לייעוץ ללא התחייבות

ליצירת קשר והתייעצות עם עורך דין משפחה ולעתיד ורוד לחצו מעוניינים

תהליך נכון של בחירת עורך דין משפחה בישראל

מכיוון שבקטגוריה זאת נכללים נושאים מאוד מורכבים ורגישים, הרי שחשוב מאוד לבחור עורך דין משפחה בישראל אשר יש לו גם את כל הידע והכלים המשפטיים הנדרשים לטובת סוגיות אלה, וגם, וזה לא פחות חשוב – את הרגישות והסבלנות שהן חיוניות כל כך.
כך למשל, אם אתם מחפשים עורך דין משפחה בהרצליה, כדאי שלא רק תחפשו את הביטוי בגוגל ותפנו אל עורך הדין הראשון שיופיע ברשימת התוצאות, אלא שתתייחסו גם להיבטים הבאים:


• מומחיות – חשוב מאוד לפנות אל עורך דין אשר עוסק בתחום של מעמד אישי ו/או דיני משפחה כבר הרבה מאוד שנים. ניסיון הוא חלק מאוד משמעותי ביכולת של עורך הדין להשיג עבורכם את מה שחשוב לכם, ולכן פחות מומלץ לפנות אל עו"ד שמגדיר את עצמו כעוסק בכל תחומי המשפט. חשוב לזכור, כי תביעה יכולה להיות מוגשת או לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה, ולכן יש לוודא שעורך הדין שילווה אתכם יפנה לערכאה שבה יהיה יותר סיכוי שבקשותיכם יתקבלו.

  • לא תמיד יקר זה הכי טוב – לפעמים יש לנו נטייה לבחור בשירותים או מוצרים יקרים יותר או מתוצרת חברה מוכרת וגדולה, כי נדמה לנו שאם נעשה כן גם נקבל תמורה טובה יותר. כשמדובר בבחירת עורך דין משפחה בישראל זה לא תמיד נכון, ולפעמים מה שקורה במציאות הוא ההיפך הגמור. פנייה למשרד בעל שם עלולה להביא אתכם למצב שאמנם עורך הדין המפורסם הוא הבעלים של המשרד ואולי הוא גם יהיה זה שמייצג אתכם בסופו של דבר בדיון ההוכחות בבית המשפט (גם לא תמיד…), אולם מי שיעשה את העבודה בשטח ויגיע אתכם לדיונים המקדימים, יהיה עורך דין מתחיל ולא מנוסה, אשר גם עלול לעשות טעויות. לכן, אם חשוב לכם להיות מיוצגים על ידי עורך דין משפחה מנוסה אשר ידע בדיוק מה להגיד ואיך להגיד – עדיף שתפנו לעורך דין ממשרד בוטיק אשר ילווה אתכם מתחילת הדרך ועד לסיומה.
  • השקפת עולם דומה – מומלץ מאוד שתבחרו עורך דין משפחה בישראל אשר יש לו השקפה דומה להשקפה האישית שלכם. כך הדיונים יוכלו להתנהל בצורה כמה שיותר הרמונית, כשהמטרה הסופית ברורה גם לכם וגם לו. כמו בהרבה מאוד תחומים אחרים, גם בתחום דיני המשפחה הרבה יותר קל להילחם על מטרה שגם אתם וגם עורך הדין מסכימים עליה. 

 

  • שכר טרחה – לפני שאתם בוחרים עורך דין, חשוב מאוד שתבדקו מהו שכר הטרחה המבוקש. למרות זאת, אם בדקתם מספר עורכי דין משפחה בישראל והתרשמתם ממקצועיותו של עורך דין מסוים אשר גובה שכר טרחה גבוה יותר מהאחרים, אל תניחו לשכר הטרחה להיות הגורם שמונע מכם לבחור בו. אחרי הכל, אם תבחרו בעורך דין אחר ובסופו של דבר הוא לא יצליח לסייע לכם להשיג את מטרותיכם, תצטרכו לשלם לעורך דין נוסף והסכום הכולל יהיה גבוה הרבה יותר.

 

  • והכי חשוב: כימיה – הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים לזכור לפני שאתם בוחרים עורך דין משפחה בישראל הוא, שעורך הדין עומד ללוות אתכם במשך תקופה לא קצרה, בלשון המעטה. לכן, דבר לא פחות חשוב מלבחון את המקצועיות של עורך הדין ואת גובה שכר הטרחה שהוא גובה, הוא לוודא שיש לכם כימיה איתו. אחרי הכל, כל הנושאים המשפטיים הנכללים בקטגוריה של דיני משפחה הם נושאים לא פשוטים מבחינה רגשית, וחשוב שתעברו את התהליך עם עורך דין שתרגישו איתו הכי בנוח שאפשר. בהצלחה! 

זקוקים לייעוץ או ייצוג משפטי? עדיף לעשות זאת עם עורך דין מנוסה , בקיא בתחום ובנישה שלו. מוזמנים לקרוא על עורכי הדין שלנו וליצור קשר.
בהצלחה!

תחומי התמחות

לקבלת ניוזלטר

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו